Jó formájú négyajtós, lépcsős hátú kisautót készíteni nyilván nem könnyű, de a Chevrolet autója, amelyet a Delhi Auto Expón állítottak ki, különösen szerencsétlen külsejű darab. A Chevrolet Spark alapjaira épített családi autó inkább karikatúrának tűnik, mint komoly autónak, pedig több mint valószínű, hogy gyártásba küldik.
Ahogy ez az efféle átalakított modelleknél lenni szokott, a baj nem a részletekkel van, hisz ugyanezeket a vonalakat látni manapság minden tömegmodellen. Alaposan hátrahúzott első fényszórók, agresszív emelkedő övvonal, hosszan hátranyúló tető – a GM dél-koreai tervezői ugyanazokat a bevált fogásokat alkalmazták, amelyek más modelleken egyszer már működtek. A baj az, hogy a Beat – amely azonos a nálunk nemrég még Spark néven forgalmazott – keskeny, magas kisautó egész apró kerekeken, és ahhoz, hogy egy ilyen autó valahogy mutasson, úgy látszik, több kell a rutinmegoldásoknál. Így ugyanis olyan, mint egy direkt eltorzított játékautó kétéveseknek.
A Chevrolet persze csak a helyi igényeknek próbált megfelelni, hisz Indiában a vásárlók többségének viszonylag kevés a pénze autóra, ezért viszont a lehető legnagyobb használati értéket várják el. Olcsón a kisautó-alapokat lehet előállítani, hisz kevesebb anyag kell hozzájuk, kisebb motor, és általában kevesebb alkatrész – ebből kellett valahogy célszerű szedánt faragni, és ez lett belőle. Indiában egyébként ez a fajta kiskocsi meglehetősen népszerű: kínál ilyet a Suzuki, egyébként a Swift alapjain, a Honda, a Tata és a Hyundai is, és egyik sem egy matyóhímzés, a Chevrolet Beat Essentia azonban egy hangyányival ezeknél is ügyetlenebbnek tűnik.
A tervek szerint 2017-ben kezdik a gyártást, valószínűleg ugyanolyan 1 és 1,2 literes benzinmotorokkal, amilyeneket az ötajtós Sparkba is szerelnek.