Valószínűtlen BMW X6 rivális

2016.02.05. 11:07

Vázlaton már láttuk a Mahindra XUV Aero nevű autóját, amelyet azóta lelepleztek a Delhi Auto Expón. Ahogy sejtettük is, a rajz azért túlzó volt: nem más ez, mint egy XUV 500 kicsit ügyetlenül megrajzolt kupé-tetővel, de amit a Mahindra tervezői néha összehoznak, ahhoz képest egész autóformája van.

A tanulmány azért tartogat néhány meglepetést: például középső tetőoszlop nincs, az ajtók pedig öngyilkos rendszerben nyílnak, az első előre, a hátsó hátra. Ahogy egy sportosabb tanulmányhoz illik, belül négy különálló kagylóülést helyeztek el. A haladáshoz az erőt a XUV 500-asból már ismert korszerű, 2,2 literes négyhengeres turbódízel biztosítja. Az osztrák AVL segítségével fejlesztett mHawk motor itt ráadásul 210 lóerős, ami elég jó eredmény, különösen a szériamodell 140 lóerejéhez képest. A gyáriak szerint a XUV Aero ezzel a motorral akár hat másodperc alatt elérheti a százas tempót.

A Mahindra eddig is igyekezett kilépni a nemzetközi autópiacra – a XUV 500-at exportálják is, többek közt itthon is kapható – és ezt a törekvést látni itt is. Persze lehet, hogy nem lenne baj, ha kicsit még reszelnének a formaterven a Pininfarinánál, ha már megvették az olasz tervezőstúdiót. Úgy talán tényleg lenne esélyük szabad szemmel is látható piaci részesedést szerezni, Indián kívül is.

Kapcsolódó
Álmaimban Ázsia visszainteget

Álmaimban Ázsia visszainteget

Aki látott már belül Mahindrát, nem éli át az esztétikai ökölcsapást, amit a Mahindra-szüzesség elvesztése jelent. Műszakilag nem rossz, de Indiának tervezték, és az nagyon messze van.