Bár az Audi és a Porsche az utóbbi években meggyőző fölénnyel uralta a Le Mans-i 24 órás verseny mezőnyét, a Toyota az idén már negyedik éve áll rajthoz gyári autóval.
Ha jobban megnézzük az autót, kiderül, hogy külsőre jóformán csak a festés különbözteti meg a tavalyi géptől, bár a neve új, ezt már TS050 Hybridnek hívják. Mintha az orrkialakítás változott volna valamicskét, különösen a lámpaházak és a középső orrkúp közti szekció, de úgy tűnik, a tervezők az idén nem az aerodinamika megújításában látták a megoldást. Hogy mi másban, azt viszont még nem árulták el, bár korábban már utaltak rá, hogy a hajtásrendszert valami hatékonyabbal helyettesítenék. A tavalyi autóban 3,7 literes, V8-as szívómotorhoz csatlakozott a kétmotoros elektromos segédhajtás.
Amiről viszont tudunk, hogy változik a csapat. A 6-os számú autóban Alex Wurz helyét Kobajasi Kamui veszi át, így most már mindkét autóban lesz egy-egy japán pilóta. Kobajasinak még a tavalyi TS040-est tesztelhette, és arról is azt mondta, hogy nagyon meggyőző autó. A Toyota valószínűleg többet szeretne az idén, mint a tavalyi nyolcadik és hatodik helyezés, bár ehhez meg kellene előzni a gyári Audi és Porsche csapatokat, ami nem lesz egyszerű, tekintve, hogy a németek komoly tempóelőnyt mutattak tavaly.