Összemehet a VW birodalom
Hatalmasra nőtt a VW csoport az elmúlt évtizedben, de a legújabb pletykák szerint a dízelbotrány költségei miatt megfordulhat a terjeszkedési folyamat. Egyelőre a haszonjármű-részleg egyes márkáinak értékesítéséről hallani.
Konkrétabban az MAN és a Scania neve merült fel, de a VW-nél állítólag több lehetőséget is mérlegelnek, és ezek közül csak egy a teherautó-márkák eladása. Szóba jöhet az is, hogy tőzsdére viszik a két céget, így a Volkswagen megtarthatná az irányítást, és később, ha sikerült kifizetni a dízelbotrány kapcsán felmerült költségeket, a részvények visszavásárlásával akár vissza is állíthatnák a jelenlegi állapotot. A VW haszonjármű-üzletágának értéke pénzügyi elemzők szerint 12 milliárd euró körül lehet, ami aligha elegendő a dízelbotrány kapcsán várható összes visszahívás, bírság és kártérítés fedezésére – az összköltséget 45-50 milliárd euróra becsülik – de mindenképp segítene a VW csoport fizetőképességének megőrzésében.
A The Detroit Bureau híre szerint már a dízelbotrány kitörése előtt is felmerült a haszonjármű-részleg tőzsdei bevezetésének lehetősége, bár konkrét lépések eddig nem történtek ezzel kapcsolatban. Ugyanakkor úgy tűnik, a Ducatihoz jobban ragaszkodnak a Volkswagennél: az olasz motorkerékpár-márkát csak akkor adnák tovább, ha a dízelbotrány költségei miatt nem maradna más választásuk. A VW csoport állítólag mintegy 6 milliárd eurót különített el saját tartalékaiból, és további, durván 18 milliárd kölcsönt vett fel európai bankoktól a költségek fedezésére, de valószínű, hogy ennyi nem lesz elég, az viszont egyértelmű, hogy a VW vezetése a fejlesztési költségeken nem szeretne spórolni, sőt, jelenleg több elektromos és hibrid modellt fejlesztenek, mint bármikor korábban.