Ahogy azt a kezdetektől sejteni lehetett, a Chevrolet Bolt villany-egyterű is felbukkan Európában, Opel jelvénnyel. A névválasztással nem vacakoltak sokat, a korábbi konnektoros hibrid nevéhez ragasztottak még egy e betűt, ami alighanem azt hivatott jelezni, hogy tisztán elektromos autóról van szó.
Konkrétumokat egyelőre nem árultak el, egyelőre csak két képet mutattak az autóról, ezek alapján azonban egyértelmű, hogy az Ampera-e csupán apróságokban különbözik a Chevrolet Bolttól. A padlóba épített akkumulátoros, egyterű-fazonú villanyautó amerikai változatáról pedig elég sokat lehet tudni. Egy 200 lóerős, állandó mágneses villanymotor hajtja, amely egy LG által gyártott, 60 kWh-s Li-ion akkumulátor-csomagból kapja a működéshez szükséges energiát. A gyáriak szerint egy feltöltéssel elmehet akár 320 km-t, gyorstöltőről fél óra alatt feltölthető 80%-ra, és 7 másodperc alatt érhető el vele a 100 km/h-s sebesség.
Méretei alapján az Ampera-e a kompakt egyterűek közé sorolható 2,6 méteres tengelytávjával és 4,17 méteres hosszával. A bő 1,6 tonnás jármű a gyáriak szerint ugyanolyan tágas, mint egy ötajtós kompakt. Azt egyelőre nem tudni, hogy mennyit kérnek majd az elektromos autóért, de az Opel vezérigazgatójának nyilatkozata alapján versenyképes árképzésre számíthatunk. „Az eddigi hátrányokat, a magas árat és a rövid hatótávot végleg magunk mögött hagytuk - az Opel Ampera-e teljesen új perspektívákat nyit meg az elektromos mobilitás előtt.” - mondta Karl-Thomas Neumann.
Az Ampera-e 2017-ben érkezik, valamivel a Bolt amerikai bevezetése után.