Törökországból jön az új divat-Toyota
A Genfi Autószalonon mutatják be az új Toyotát, de egyelőre elég ügyesen tartanak titkot a japánok: a tavaly szeptemberi tanulmányon kívül mást nem igazán láttunk még. Az pedig egy meglehetősen célszerűtlennek látszó, kupé-fazonú Nissan Juke-utánérzésnek tűnt, amit abban a formában aligha gyártanak majd.
A Toyota közleménye azt hangsúlyozza, hogy ez lesz az első hibrid hajtással elérhető modell – egyelőre nem tudni, hogy lesz-e benzines vagy dízel-változat is – amelyet Törökországban gyártanak, eddig ugyanis csak Nagy-Britanniában és Franciaországban készültek benzin-elektromos Toyoták az európai részleg által működtetett üzemekben. Törökországban eddig két típus készült, a Corolla szedán és a Verso egyterű, ezekhez jön az idén a C-HR. A bővítéssel az üzem kapacitását évi 150 ezerről 280 ezerre növelik, azaz úgy néz ki, a kis crossoverből éves szinten mintegy 120 ezer példányt szeretne eladni a japán gyártó.
Az új modell hibrid hajtásrendszerét a Deeside-i motorgyárban állítják elő, ahol szintén bővítik a kapacitást. Törökországban mintegy 1,7 milliárd eurót fordítanak a gyártás előkészítésére, míg a brit motorgyárban jóval kisebb összegből, 7,1 millió angol fontból igazítják a várható igényekhez a termelést.