Hiába emelte hazai piaci részesedését, az orosz autópiac agóniája ellen tehetetlen volt tavaly az AutoVaz. Rekordveszteséggel zárta a tavalyi évet a Lada gyártója.
Az AutoVaz is kiadta éves számait tavalyról. A cég adózás utáni vesztesége 73,85 milliárd rubel (240 milliárd forint) volt tavaly, ami 2,9-szerese az egy évvel korábbi veszteségnek. A számok mögött az orosz autópiac második éve tartó mélyrepülése áll. A nyugati szankciók és a nyersolaj világpiaci árának drasztikus csökkenése hatására meggyengült orosz újautó-piacon tavaly 35,7 százalékkal, 1,6 millióra zuhantak az eladások. Az AutoVaz ezzel nagyjából párhuzamosan zuhant, a 2014-es értékesítéshez képest 30 százalékkal, 269 ezerre estek vissza az eladásaik. Öröm az ürömben, hogy hazai részesedésük eközben 16,4 százalékról 17,9 százalékra emelkedett.
Elemzők szerint ez még mindig nem a gödör alja, a piac az idén tovább zsugorodhat, várhatóan 1,3 millió új autót értékesítenek majd az országban. Az AvtoVaz ezekben a nehéz időkben célul tűzte ki a 20 százalékos piaci részesedés megszerzését 2016-ban, ami az 1,3 milliós várt összeladás mellett 260 ezer autót jelentene. Eddig jó úton jár a cég: az év első hónapjában a piaci részesedése 19,8 százalék volt Oroszországban.
.