Ennyi maradt a merész idomokból
A Sportspace simán elment volna Alfa Romeónak, de nagyon hamar kiderült, hogy a Kiának nem éri meg csak Európáért kifejleszteni, máshol meg nem menne a kombi. Legalábbis akkor ezzel magyarázták, hogy nem készítenek ilyen sorozatgyártmányt, de úgy néz ki, mégis úgy ítélték, hogy az Optimából megéri kombit készíteni.
A végeredmény hasonlít is, meg nem is az egykori tanulmányra. Az orr-résztől a középső ajtóoszlopig teljesen azonos az Optima szedánnal – ez nyilván gazdasági szempontból is szükségszerű volt – és ebből kifolyólag keskenyebb és magasabb is a Sportspace-nél. Ugyanakkor a hátsó ajtóoszlop és a hátsó oldalablakok formája egy az egyben az elegáns koncepció-autó megoldását utánozza. A végeredmény kifejezetten harmonikus, bár a négyajtós Optimához hasonlóan inkább hétköznapi mint feltűnő.
Az Optima Sportswagon – ez az újdonság hivatalos neve – széltében és hosszában pontosan ugyanakkora, mint a szedán, azaz 4,855 méter hosszú és a tükröket nem számítva 1,86 méter széles, sőt, a magasságkülönbség is jelentéktelen: fél centi a kombi javára. A csomagtere azonban jóval tágasabb, 553 literes, ami 48 liter többletet jelent csak övig pakolva, és akkor még nem esett szó az egyenes tetővonal biztosította nagyob hátsó fejtérről. Ahogy ebben a kategóriában szinte már természetes, az Optima kombi változatában három részletben dönthető a hátsó üléssor 2:1:2 arányban.
Műszaki értelemben minimális az eltérés, a kínálatban ugyanazok a motorok és hajtásláncok szerepelnek, mint az Optima szedánban: 1,7 literes turbódízel motor 141 lóerővel, valamint egy kétliteres négyhengeres benzines, amely turbó nélkül 165, turbóval 245 lóerős. A típushoz hatfokozatú manuális, vagy automata váltó kapható.
A kombi Optimát a Genfi Autószalonon mutatják be, és várható, hogy a piaci bevezetés is megkeződik még az év első felében.