Átalakul a Ford Kuga

2016.02.22. 18:41

A Fordnál talán nem szerették volna, ha az átfaragott Kuga elvész az újdonságok erdejében a Genfi Autószalonon, így a barcelonai Mobile World Congress láthatja elsőként. Szigorúan véve persze nincs szó nagy újdonságról, hisz az Egyesült Államokban már bemutatták ugyanezt az autót Ford Escape néven, de az európai változat néhány részlete azért eltérő lesz.

A mobiltelefonos kongresszuson való részvételhez persze kellett valamiféle ürügy, és ezt jelen esetben a Ford Sync 3 nevű fedélzeti információs rendszere biztosította. Ez ugyanis elsőként ebben a modellben lesz elérhető Európában. A Ford ezzel a rendszerrel végképp búcsút int a néhány éve még oly gyakran alkalmazott sokgombos, célszerűtlen kezelőfelületnek: a nyolchüvelykes érintőképernyő, illetve hangvezérlés révén kommunikálhatunk a rendszerrel, amely a gyáűriak szerint semmivel nem komplikáltabb, mint egy mai okostelefon, bár ez a kijelentés legalább annyira minősíti a mai telefonokat, mint a Ford fedélzeti számítógépét. Természetesen Apple Carplay, illetve Android Auto kompatibilis a rendszer – ez manapság már csaknem kötelező.

Külsőre az autó megújított orr-része a legfeltűnőbb: itt is a nagy hatszögletű hűtőrács köszön vissza, mint manapság szinte minden Fordról, de a Kugán egyértelműen az Edge-éhez hasonló magas, terebélyes változatot láthatjuk. A korábbi, kissé zavaros hűtőrács- és légbeömlő-kavalkádnál mindenképp tisztább, egységesebb képet mutat az autó orra, viszont a nyolc éve piacon tartott autó alapjain nem változtattak most sem. A frissítés alapján ráadásul számíthatunk rá, hogy még vagy három-négy évet piacon tartják.

Az európai változat újdonsága az 1,5 literes négyhengeres TDCi motor 120 lóerővel – ez kizárólag a fronthajtású kivitelekhez lesz elérhető – ezen felül marad a 150 lóerős kétliteres dízelmotor, illetve az 1,5 literes turbós benzinesek 120, 150 vagy 182 lóerővel. Ezen felül új még az autóban az adaptív fényszóró – ilyet korábban egyáltalán nem kínáltak hozzá – illetve az Active City Stop rendszer új változata, amely 30 helyett már 50 km/h alatti sebességnél aktív, és fékez a sofőr helyett, ha akadályt érzékel.

Bár már tavaly novemberben bemutatták Los Angelesben, a Fordnál nem sietik el a Kuga új változatának bemutatását: csak az ősszel kezdődik a 2016-os modell bevezetése.