A legkisebb Volvo is megkapja Thor pörölyét
A V40-es még a régi Volvo formatervet viseli magán, de a gyáriak a félidős frissítésnél igyekeztek összefésülni az új márkaarculattal, amennyire csak lehetséges.
A Volvónál már fejlesztik a következő kompakt modell műszaki alapjait, de még évek kellenek, míg a teljes egészében Volvo technikára épülő új kompakt modellcsalád megszülethet. Addig is igyekeznek aktualizálni a részben még Ford alapokra épülő V40-est, hogy ne lógjon ki annyira a sorból. A legfeltűnőbb változtatás az első fényszórók jellegzetes LED-sora, amely az összes, önállóan fejlesztett modellen – az XC90-esen, az S90-esen és a V90-esen is – megtalálható. Ugyanakkor a lámpacsere mellett egyedül az új hűtőrács és benne az új jelvény jelzi a frissítés tényét az autó külsején, illetve öt új fényezési árnyalat, máshoz azonban nem nyúltak a tervezők.
Belül is hasonlóan nehezen észrevehetőek a változások, az új Volvo jelvényt leszámítva, amely mindenütt felváltja a régit. Eltérő belső dekorációk, frissített mobil-applikáció, korszerűbb szűrőberendezés a klímához, és egy új motor-váltó kombináció – nagyjából ennyi az újdonság. A kétliteres, négyhengeres D2 dízelt most már kézi váltóval is meg lehet vásárolni, ami kedvezőbb, 89 g/km-es szén-dioxid-kibocsátási átlagot, és valamivel alacsonyabb fogyasztást hoz majd.
A V40 felújított változata a Genfi Autószalonon lesz látható, bár a vadiúj V90 kombi árnyékában valószínűleg nem zavar majd sok vizet. Valószínű, hogy a típusnak ezzel a frissítéssel már ki kell húznia azt a legfeljebb három-négy évet, amely az új, kompakt Volvo-Geely padlólemez, és a rá épülő új kompakt modell elkészültéig még hátra lehet.