A 2014-es évet még 555 millió euró veszteséggel zárta a PSA csoport, tavaly viszont 1,2 milliárd euró nettó nyereséget hozott. Úgy tűnik, az európai autópiac erősödése átsegítette a céget a korábbi krízisen, most azt mondják, a következő céljuk a nyereség további növelése.
A számok most nagyon biztatóak: az átszervezésekkel és elbocsátásokkal olcsóbb működésűvé vált a Peugeot-Citroën, és most, hogy Európában mindenütt nőnek az újautó-eladások, a vállalat 2002 óta a legjobb nyereséghányadot produkálta. Tavaly a forgalom 5%-a volt az üzemi nyereség, ami kiváló érték ahhoz képest, hogy a PSA 2%-os célt tűzött ki 2018-ra. A hihetetlen feltámadás oka, hogy több kulcs-piacon is jelentős növekedés volt tapasztalható: a Közel-Keleten, Afrikában, Ázsiában és Európában egyaránt nőttek az eladások, ami a működési költségek csökkentését célzó programmal együtt hirtelen javulást eredményezett a cég mérlegében.
Most, hogy a Back to the race fantázianevű vészforgatókönyvet eredményesnek és lezártnak tekinti a cégvezetés, természetesen új programra lesz szükség, amelyet április elejére ígérnek. Jelenleg úgy tűnik, a PSA két területen vár jelentős növekedést: egyrészt Kínában, ahol elsősorban az újonnan létrehozott DS luxusmárkával szeretnének minél nagyobb szeletet kihasítani a piacból, másrészt az újra nyitott iráni piacon, ahol néhány éven belül megkezdődhet a korszerűbb Peugeot modellek forgalmazása a legnagyobb állami autógyárral közösen.
Nagy kérdés persze, hogy a PSA legnagyobb problémáján, az erős európai függésen valahogy segítenek-e az új tervek, hisz a tavalyi mintegy 2,97 millió autó zöme még mindig Európában fogyott el, így ha itt romlanak az eladások, az a versenytársaknál sokkal erősebben vetheti vissza a francia gyártót. A kínai terjeszkedési tervek ebbe az irányba mutatnak, de a PSA egyelőre messze nem olyan erős piaci szereplő ott sem, mint a VW csoport vagy a General Motors, amelyek a kínai terjeszkedéssel legalább részben ellensúlyozni tudták a 2008 utáni időszak drasztikusan csökkenő amerikai és európai forgalmát.