Tiberio, a rettenetes kényelem
A hétszemélyes Tiberio Taxi tanulmányautónak tűnhet, de nem az: ha minden a tervek szerint alakul, turistákat szállít majd Capri szigetén. Feltéve, hogy nem lázad fel a helyi lakosság.
A Fiat 500L sem egy matyóhímzés, de a Castagna Milano szakemberei elkészítették belőle az utóbbi évek legdurvább vizuális környezetszennyezését. A bűntényt súlyosbítja, hogy nem csupán tanulmányautónak szánják, amit csak egyszer mutatnak meg a világnak: ha minden igaz, több tucatnyi készül majd, hogy ezzel váltsák le az 1998 óta szolgáló nyitott, vászontetős Fiat Mareákat, amelyeket Capri szigetén használnak a helyi taxisok. Az elnevezés alapján talán maguk is sejtik, hogy az átalakítás nem sikerült tökéletesre, hisz Tiberius császár után nevezték el, aki uralkodása utolsó éveit nagyrészt Caprin töltötte, a korabeli történetírók szerint hírhedten kegyetlen és perverz játékokkal szórakoztatva magát és udvartartását.
Az 500L-hez toldott 54 centis farrész képtelenül aránytalan autót eredényez. Látszik, hogy igyekeztek valamelyest az eredeti formához igazítani az autó meghosszabbított hátsó felét, de a végeredmény talán épp attól ilyen démoni, hogy nem tűnik valamiféle házi barkácsolás eredményének. A cél nyilván az volt, hogy hasonlóan tágas autót kínálhassanak a Caprin dolgozó taxisoknak, mint amilyenek a mostanság szolgáló Mareák, de valószínű, hogy az 500L konstrukciója még annyira sem alkalmas kabriónak, mint a régebbi Fiat szedánok. Ezért csak a tető közepét vágták ki, a tetőkeret a helyén maradt, helyette hátul nyitott az autó.
Az átalakításnál egyébként láthatóan igyekeztek igényes anyagokat használni: a hátsó plató burkolata és pereme tíkfából és mahagóniból készült, akár az igényesebb hajóké, belül pedig Alcantara kárpitozást használtak, amelynek a színét és mintázatát a megrendelő tetszés szerint választhatja majd ki.
Elsőként a Genfi Autószalon látogatóit terrorizálják majd a Tiberio Taxival, de a nyáron talán már szolgálatba is áll néhány ilyen hétüléses Capri szigetén.