A modellpaletta megnyirbálásáról szóló hírek nyomán sokan gondolták, hogy a Ford el sem készíti a beígért Ka kisautó európai változatát. A Ford alelnöke és ügyvezetője, Barb Samardzich most rövidre zárta a kérdést.
„Annyit elmondhatok, hogy jön.” - jelentette ki az alelnök az európai Ford Ka utód sorsáról szóló kérdésre válaszolva. Ez nem sok, hisz az autót már több mint két éve mutogatják, mint az aktuális, Fiat 500 alapú modell utódját, de a végleges európai kivitelt még nem láthattuk. A késlekedésnek persze több oka is van, az egyik, hogy csak 2016 tavaszán jár le a gyártási szerződés a Fiattal, amely alapján az aktuális Ka készül, és amíg érvényben van, nincs értelme leváltani a régi Ka-t. Másrészt az új típust Brazíliában tervezték – ott egy ideje már kapható is – így mielőtt Európába hozzák, át kell alakítani, hogy megfeleljen minden itteni normának. Ez nem csak új motorokat jelent, de a karosszéria passzív biztonságát is javítani kell, hogy a típus ne bukjon meg az EuroNCAP töréstesztjén, azaz viszonylag költséges és hosszadalmas fejlesztési folyamatról van szó.
Épp ezért merült fel, hogy talán be sem mutatják a típust Európában, de úgy tűnik, a Ford ragaszkodik a jelenléthez a kis városi autók piacán, még ha az utóbbi években nem is volt különösebben sikeres ezen a fronton. A Fiat által gyártott modellből az utóbbi három évben évi 50 ezer példány körül adtak el, míg a műszakilag azonos 500-asból úgy 180 ezret. Az új Ka azonban más koncepció alapján készül: olcsóbb lesz, ugyanakkor ötajtós kialakítása miatt egyértelműen praktikusabb, így a cégvezetés joggal remélheti, hogy több vásárlót vonz majd.