A franciáknak az utóbbi huszonöt évben nem igazán termett babér a luxusautók piacán, pedig hosszasan próbálkoztak. De úgy tűnt, a PSA a Citroën C6-os és a Peugeot 607-es, a Renault pedig a Vel Satis gyártásának leállításával fel is adta a küzdelmet a prémium-gyártókkal.
Ez majdnem így is van, de csak Európára igaz: a PSA Kínában már évek óta mutogat nagy luxusautó-tanulmányokat, hol Citroën, hol DS márkajelzéssel, és úgy néz ki, ezek lassan el is jutnak a gyártásig. A vázlaton szereplő C6 is egy ilyen kínai piacra szánt modell: legalább 5-ös BMW méretű tágas szedán, igaz, viszonylag kicsi, 1,8 és 2 literes turbós benzinmotorokkal. Ebben a megoldásban manapság már nincs semmi szokatlan: a Volvo már a teljes palettáját efféle motorokkal gyártja, de a nagy német gyártók is egyre több nagykocsiba építenek turbós négyhengereseket. A Citroënnek ugyan nincs is más motorja, viszont a későbbiekre ígérnek még tisztább üzemű hibrid C6-os változatot is.
A típus a PSA csoport változtatható méretű EMP2 platformjára épül, és bár állítólag kiállítják a Genfi Autószalonon, a gyártása Kínában, a Dongfeng-Citroënnél zajlik majd, és forgalmazni sem tervezik másutt, csak Kínában. Ha igaz, később készül egy azonos műszaki tartalmú, de más formatervű és még igényesebb változat is DS 9 néven, a Peugeot csoport másik kínai vegyes vállalatánál , a Changan-PSA-nál, szintén kizárólag az ottani piac számára.