A Ford kisautó legerősebb kivitele eddig az ST volt a maga 182 lóerejével, ami egy ekkora, fronthajtású autóban bőven elég kellemes élményautózáshoz. Ám az komoly hátrány lehet a piacon, hogy a teljesítmény-adat nem kettessel kezdődik – most segítettek ezen is.
Ahogy a típusjelzésből is sejthető, a Fordnál találtak még 18 lóerőt az 1,6 literes turbómotorban, így a teljesítmény kerek 200 lóerőre, a maximális forgatónyomaték pedig 288 Nm-re nőtt. Ezen a teljesítményszinten ez a teljesítménynövekedés ugyan nem okoz érzékelhető változást a dinamikában – a gyorsulási idő százra 0,2 másodperccel, 6,7 másodpercre csökkent, a végsebesség pedig 223-ról 230 km/h-ra nőtt, amit ember meg nem érez – de ezzel a legsportosabb Fiesta a számok szintjén legalább közelebb jutott a vetélytársakhoz. Végülis a Clio RS utolsó generációja egy ideje már 200 lovas, és a Corsa OPC-t is 207 lóerőre pumpálták a modellváltás kapcsán – így a gyengébb Fiesta ST, ha élményautónak ugyanolyan vagy jobb is, mint sok konkurens, egyfajta versenyhátrányba került.
Egyéb tekintetben csupán visszafogott frissítésről beszélhetünk: igazítottak a körítésen, újak a 17-es sportfelnik, a belső kárpitozás, a dekorációk és a Recaro ülések, de a lényegen nem igazán változtattak. Joe Bakaj termékfejlesztési alelnök szavaiból az derül ki, hogy tudatosan. „A Fiesta ST-t igazán kedvelik a tulajdonosaik és a kritikusok egyaránt. Az ST200-assal egy új szintre emeljük a teljesítményét. Meggyőződésem, hogy egy jövőbeli klasszikus kerül gyártásba.”
A Fiesta ST200 előállítása júniusban indul, aés az első szállítások hetekkel később már megindulnak. Aki élőben is kíváncsi lenne az erősebb ST-re, az napokon belül megtekintheti a Genfi Autószalonon.