Nagyon büszkék a C osztály kabriójára és joggal - mint minden, ami a C-ből születik mostanában, ez is csinos, harmonikus, kellemes cucc. Akkora körülötte a tömeg, hogy lefotózni csak láthatatlanná tevő kamerával lehetne rendesen. Nézelődőket láthatatlanná tevő kamerával. 115-től 367 lóerőig mindenféle van belőle, még légrugós is. Lehet elővenni a pénztárcákat, számolgatni a húszezreseket, mert nyártól már rendelhető lesz.
Amit lencsevégre kapok, az egy AMG C63 4Matic Cabriolet, fordítsd: szuperereős, szuperdögös, négykerékhajtásos über-über-C, tető nélkül. Csak nekem az überség nem jön át, hiába az AMG felirat. Pedig van itt V6-os biturbó motor 367 lóerővel az orrban, 520 Nm a kerekeken, kilencgangos automataváltó, diffúzor a far alatt, de nem, nem érzem benne a bugit.
Elegáns, szép, de a hátsó kerék mélyen ül a kellő gyilok-érzethez, no meg a nyitott verzió mindig kicsit metroszekszuálisabb a kelleténél szinte mindenből. De azért a fejtámlákba rejtett ventilátorokat (még mindig AirScarfnak hívja vajon ezt a fej/nyakmelegítőt a Mercedes? Hát persze!) díjazom, az kúl.
Oké, a kupé az már inkább ott van, feketében kapom el először, igen, így már rendes sportkocsi, terpeszt, valahogy a kerekei is jobban a helyükre kerültek. Elhúzok az upgrade-elt, erősebb motoros SL-ek, a Burmesterrel és 19-es kerekekkel egyedivé tett (azaz próbált tenni) V osztályos dobozok mellett, mert megpillantok valamit. Igen, ez az, ami kell a Mercedesnek.
Spéci kivitelű AMG C63 kupé, A "C 63S", matt-ezüstben, nagyon hetvenes évekbeli csíkozással, steppelt ülésekkel, hasított bőr kormánnyal, ezüstös szegélyű fekete kerekekkel, eltérő színű kis kacsafarokkal - áhhhhh. Miért nem mind ilyen, amit kitesznek? Nincs szemük, hogy halványrúzsszín, ügyetlen kerekes autókat mutogatnak az első sorban?
Úgy látszik, a jó ízlés hátrébb szorul a frontvonalból, erről lesz még szó a genfi riportokban.