Ilyenek lesznek ősztől a Skodák
A Vision S egyik ajtaja mindig nyitva van, mert valaki mindig ki- vagy beszáll az idei Genfi Autószalon első napján, amikor a Skoda már reggel leleplezte vadonatúj hobbiterepjáróját. Kicsit hihetetlenül hangzik, hogy a végleges változatot az év második felében valóban elkezdik gyártani, és hogy az hasonlóan néz majd ki, mint a Vision. A végleges formájában Kodiak néven érkező autó most még határozottan tanulmány-jellegű: inkább az űrhajóülésekről, a kijelzővel borított kesztyűtartóról és a szintén egyetlen fekvő tabletből álló műszerfalról szól, na meg a hátul is elektromosan állítható hátsó ülésekről, amit azért szokni kell egy Skodában.
A csehek közleménye a márka teljesen új formavilágának első hírnökeként ír az amúgy a VW-konszerben általános MQB platformra épülő Vision S kapcsán. Olyan fogalmakat pufogtatnak, mint a kubizmus vagy a hagyományos cseh kristályüveg-művészet, amelyet ezúttal a kristályból készített Skoda-logóban valósítottak meg. Tényleg nagyon vicces belegondolni, hogy ez ugyanaz a cég, amely a Yeti nevű nagyterűt kínálja családi modellként. A Vision S végleges változatában minden utas mobiltelefonja dokkolható lesz az autó fedélzeti számítógépére.
A hajtáslánc a Volkswagen GTE modelljeiből már ismert konnektoros hibrid rendszer egy változata. A benzin-elektromos Vision S-be 156 lóerős, 250 Nm forgatónyomatékú 1,4 literes turbós benzinmotor, illetve a jól ismert, hatfokozatú DSG (duplakuplungos) váltó került, amelyet egy 40 kilowattos, vagyis 54 lóerős villanymotor támogat. Mind a négy kerék hajtott, de az első és hátsó tengelyek közt nincs tengelykapcsoló. A rendszerteljesítmény 225 lóerő lesz, és ezekkel a műszaki adatokkal a 4,7 méter hosszú, 1,9 méter széles Skoda SUV állítólag 7,4 másodperc alatt röppenhet százra, miközben benzinfogyasztása átlagosan 2 liter alatt maradhat, ha a vezető éppen a takarékosságra gyúr és betartja a műszerfalon felbukkanó intelmeket (valamint feltéve, hogy előzőleg feltöltöttük az akkumulátort ingyen árammal - a szerk.).
Nekem bejött a Skoda új formája, és önmagban is rég esedékes lett volna, hogy a cseh márka is hibrid hajtású modellel jelentkezzen. A Vision S az első hibrid Skoda lesz, amely ráadásul igen fontos szegmensben, a közepes méretű hobbiterepjárók közt száll versenybe. Meglátjuk, mennyit kérnek majd a kipróbált műszaki alapokért, ha azokat a Skoda új formavilágával és a bohém kristálydíszekkel párosítják.
Ez pedig itt a hosztesz- és tömegmentes gyári galéria a forma könnyebb emésztése céljából: