A szívómotor, a manuális váltó, sőt, lassanként az autóvezetés – különösen a jóízű autóvezetés, amely nem csak szükséglet – a egyre inkább múltidőbe kerül. Egyesek azt mondják, autózni már nem menő, mások párás tekintettel sírják vissza a régi szép időket, de nagyjából mindenki elfogadta, hogy az egyszerű, veszélyes és felelőtlen autózás a múlté. A Porsche azonban az idén kiállított egy autót, amely épp e divatjamúlt hobbi tökéletes kelléke, a 911 R-t.
A típus nem más, mint a 911 GT3 RS puritánabb változata, hatfokozatú manuális váltóval, négyliteres, 500 lóerős hathengeres bokszer-szívómotorral, egy mérsékelten sikeres fogyókúra után. Az autó tömegéből 50 kilogrammot faragtak, így a maga 1370 kilójával a legkönnyebb utcai 911-esnek számít. Persze ez is megy, mint a veszedelem, 3,8 másodperc alatt érheti el a százat, a végsebessége pedig 323 km/h, az átlagfogyasztása viszont a GT3-nál és a GT3 RS-nél is magasabb, vegyes ciklusban 13,3 liter száz kilométeren.
Egyszerűnek persze csak a Porsche kínálaton belül mondható a 911 R, olcsónak pedig ott sem. Így az alapfelszereltség része a kerámia-tárcsás fékrendszer, és a mechanikus differenciálzár, a hátsó légterelő pedig a sebességtől függően emelkedik ki a motorháztetőből. Az elsősorban pályanapozásra, élményautózásra szánt R egy-egy példányáért közel 190 ezer eurót – több, mint 58 millió forintot – kérnek el, így nyilván nem készül majd nagy mennyiség, de ezek azok a változatok, amelyekkel a Porsche megtarthatja lojális rajongótáborát, hisz náluk még olyansmit is kapni, amit más gyártók egyre kevésbé kínálnak.