Tudom, tudom, biztos unják már, hogy évente kötelező jelleggel írok róluk, de nem tehetek mást, egyszerűen képtelen vagyok kihagyni ezt a standot. Évente tucatnyi tuningcég állít ki a Genfi Autószalonon és évente ugyanazzal jönnek elő mindig, mintha ütemre csinálnák. Módosított motorvezérlő-szoftverek, karbon, szárnyak, felnik, futómű, látványos csingilingik, mattfeketében vagy arannyal kombinálva. Nagy a show, de a felszín alatt valójában kevesen nyúlnak érdemben az autóhoz és sokkal inkább kamu látványelemekkel (nagy diffúzorok, ál-légbeömlők) próbálják a saját ízlésvilágukra formálni az adott típust.

Az, hogy sok esetben milyen nevetséges eredménnyel jár a gyári garancia elvesztése tökéletesen mutatja a Mansory 4XX példája, ahol sikerült a 488-as Ferrari teljesítményét (állítólag) 120 lóerővel növelni, ezzel el is érték, hogy egy tizedmásodperccel gyorsuljon jobban százra, mint eredetileg. Ez extrém példa ugyan, de jól mutatja a felszínes, jobbára csak a nevükből élő tuningcégek vergődését az olyanokhoz képest, ahol ténylegesen érdemi munka folyik és a motortuning nem csak egy módosított vezérlőt meg egy nagyobb turbót jelent. Sajnos utóbbiakból egyre kevesebb van, hirtelen csak a Brabus jut eszembe, akik jellemzően Mercedesekkel foglalkoznak leginkább.
És persze ezek, itt, a standon, ahol nyugodtan leülhet az ember pihenni egy kicsit, itt nincsenek erős reflektorok és üvöltő zene, az elrendezése is minden évben ugyanolyan, csak a kínálat változik néha. Itt valahogy otthon érzem magam, kicsi cég, itt nincs is nagyon senki, aki ne dolgozott volna valamelyik kiállított autón napokig, nincs marketing-bullshit, hiszen már nem kell bemutatni senkinek a RUF-ot. Sosem a nagy show és a látványos szemét jellemezte őket, hanem a minőség és a valós teljesítmény. Itt a dolgokat nem készen veszik, hanem saját maguk tervezik, fejlesztik és gyártják le. Aztán szerényen kiállítják a stand sarkába, mint tették ezt a szívó V8-as sportmotorukkal.
Amit most nem láttam sehol, kicsit össze is szorult a gyomrom, hogy na, ezeket is kicsinálta a sok vízfejű politikus, de aztán alkalmi beszélgetőpartnerem és kalauzom (az ötvenes, alacsony mérnökember nevét sajnos nem jegyeztem meg) megnyugtatott: most leálltak a gyártásával, de csak addig, amíg nem sikerül EURO VI-kompatibilissé tenni. Folyamatban van a dolog, a motorban bőven van még potenciál.
Mindezt addig sikerült megbeszélnünk, amíg körbejártuk a csodálatosan, csavarra újjáépített Carrera RS-t, amely mögött a CTR2 Yellowbird állt a sorban (autós alapműveltség 11. lecke, Youtube: RUF Yellowbird Nordschleife full lap). Az autót teljesen atomjaira szedték, minden csavar kadmiumsárga, a műszerfal rideg műanyagburkolatai újak, az üléssínek is ragyognak-csillognak, a motortér láttán pedig még Göbölyös doki is felsóhajtana: profi munka.
Mintegy mellesleg került szóba az idei újdonság, amely egy kusza merevítő-állványra akasztva állt a pihenősarok mellett. Ez nem más, mint egy régi 911-es fél karosszériahéja szénszálas kompozitból. Lényegében a szélvédőkeret, a tető, hátsó ablakkeret és a hátsó sárvédők egyben. Gyönyörű munka, tökéletesen sima felülettel, csodás szálstruktúrával, nulla sorjával. A 911-es bármelyik szériájához képesek legyártani és állítólag még javítani is lehet, ha nem törik nagyon össze. - Na igen, amíg a motorfejlesztés zajlik, addig úgy gondoltuk, hogy a szabad kapacitást másra használjuk fel, úgyhogy kitaláltuk ezt... - mondta emberem, hangjában érezni lehetett a büszkeséget és taktikusan hagyta, had legyek én, aki hitetlenkedve felteszi a kérdést, miután egy kézzel megemeltem lényegében egy fél 911-es bódét állványostul: - A mindenit, hány kiló ez?
- Tizenegy.
Na, kérem. Ez az a tuning, amelytől még a 911-es is jobb lesz. Vessék össze azzal, amit sokan így hívnak.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
