XV: még egy ígéretes Subaru
A Subaru újabb majdnem-sorozatgyártmányt mutatott a tavaly őszi ötajtós és szedán Impreza tanulmányok után. Az XV a jelenleg is kapható névrokon receptjét valósítja meg újra, csakhogy a modellcsalád új stílusában, ami azért jó hír, mert a vállalat formatervezői láthatóan megtalálták az évtizedekig elveszettnek hitt arányérzéküket.
Genfben persze, ahova mindenki valami világraszóló újdonsággal érkezik, nem könnyű feltűnést kelteni, és a babakék-szürke fényezésű XV Concept nem is különösebben feltűnő jelenség, pedig láthatóan nem csak egy megemelt ötajtós Impreza: igazítottak a karosszéria hátsó részén, nem is keveset, itt egy harmadik kis ablakkal zárul az oldalablak-sor. Ugyanakkor itt is felbukkannak az Impreza tanulmányok jellegzetes családi vonásai: a dupla övvonal – egy egyenes és egy hullámzó, amely a kerekek felett magasabbra emelkedik – és a C alakú lámpák elöl és hátul.
Azt azért nem állítanánk, hogy ha ezeket az Impreza változatokat megvalósítja, azzal átugorhatja a saját árnyékát a Subaru, de a túlzott óvatosság semmiképp nem tűnik indokoltnak: az elődökhöz képest formai szempontból eddig mindegyik jó nagy ugrás előre. Azt hivatalosan egyébként nem szellőztették eddig sem, hogy mi van a lemezek alatt – az egyetlen adat, ami biztos, hogy 245/50 R19-es gumik kerültek az XV-re – de nagyon meglepő lenne, ha nem maradnának a megszokott bokszermotoros, szimmetrikus összkerékhajtásos Subaru hajtásláncnál, esetleg ezúttal kisebb, turbós négyhengeresekkel kiegészítve a kínálatot az olyan piacok kedvéért, mint Európa.
Mindenesetre az az érzésünk, hogy a tanulmánydömping után nem sokkal jönnek a szériamodellek, azaz az új Impreza család. A jelenleg forgalmazott negyedik generáció az idén már öt éves, így jövőre, de legkésőbb 2018-ban esedékes is lesz a modellváltás.