Next 100: a BMW elképzelése a jövőről?
Most ünnepli fennállásának századik évfordulóját a bajor gyártó, amely eredetileg vadászrepülőgép-motorok gyártására alakult az I. világháború alatt, mára pedig a világ egyik legnagyobb prémium autógyártójává vált. Ennek örömére készítették el a Vision Next 100 nevű tanulmányt, egyfajta jövőképet, amely koncepciójában igencsak emlékeztet a BMW i8-asra.
Természetesen itt is felhasználták az i modellekből már ismert, nagy tömegben gyártható karbonszálas műanyagvázat, de minden mást is különféle műanyagokból készítettek, amit csak lehetett. Egyes burkolóelemek alapanyaga például a karbonváz gyártásának melléktermékeként megmaradt, még újrahasznosítható anyag. A Next 100 négyajtós ugyan, de a középső ajtóoszlopot kihagyták, a beszállás pedig felfelé nyíló ajtókon keresztül lehetséges.
A BMW centenáriumi tanulmányautója nem sokkal rövidebb, mint egy 5-ös sorozatú szedán, 4,9 méter a hossza, viszont 1,37 méteres tetőmagasságával vagy tíz centivel alacsonyabb annál. A négyajtós, de alacsony formát ránézésre nem mondanánk különösebben áramvonalasnak, még a teljes egészében burkolt kerekek ellenére sem, de a számok rácáfolnak a megérzésre: a formatényező csupán 0,18, ami páratlanul alacsony érték. Ez részint az Alive Geometry nevű megoldásnak köszönhető, amely lehetővé teszi, hogy az első kerékburkolat a kereket követve elfordulhat. Itt az egymáshoz képest elmozduló felületeket apró háromszög-lapok alá rejtett rugalmas elemek kötik össze. A Next 100-ba a BMW saját önvezető technikáját is beépítette, de a sofőr dönthet úgy is, hogy átveszi az irányítást.
Ez a tanulmányautó csak a kezdet, az idén még három ilyen jövő-autót készítenek, egyet-egyet a BMW három leányvállalata. Elsőként a Rolls-Royce Grand Sanctuary nevű autója érkezik valamikor júniusban, de az év végéig a Mini és a BMW motorkerékpár-gyártó részlege is elkészül saját ünnepi koncepció-autójával.