A Honda vagy másfél évtizede dolgozik saját üzemanyagcellás autóin, de csak mostanra jutottak el oda, hogy megvehető a Clarity Fuel Cell elnevezésű négyajtós. A világ első ötszemélyes, hidrogénüzemű szedánja, mondják a gyáriak. Persze, hisz a Toyota Miraiba csak négyen férnek.
A Clarity elődjét már 2007-ben kipróbálhattuk, és már akkor szó volt a szériagyártásról, de végül csak zártkörű, bérleti konstrukcióban működő teszt lett a dologból. És talán a most bemutatott modellel is hasonlóan járt volna el a Honda, ha a Toyota közben ki nem hozza a Mirait, amely borzalmas külsejével együtt is történelmi áttörést jelent az autógyártásban. A Honda így megint második – ez már egyszer megtörtént a hibridekkel, akkor a Prius előzte be vagy két évvel a Honda Insight-ot – de itt ez még kevésbé érdekes, hisz a szériagyártású Clarity egyelőre majdnem elérhetetlen.
A Honda az idén 200 példány eladását tervezi, ami még mindig optimista elképzelés, ha azt nézzük, hogy egyelőre csak Japánban kínálják a típust, és az ára 7 660 000 jen, átszámítva 19,1 millió forint, ami egy alsó középkategóriás autóért még akkor is rettentő sok pénz, ha csak vizet pufog ki, mást egyáltalán nem. Az 1,89 tonnás, áramvonalas formájú Hondát egyébként egy 177 lóerős villanymotor hajtja, amelynek a csúcsnyomatéka 300 Nm, ami a nagy tömeg ellenére is legalább átlagos dinamikát ígér. Hidrogénből 141 liter fér a tartályába, 700 bar nyomáson, amit utántölteni mintegy három perc alatt lehet, és mintegy 750 km megtételére elegendő.
Bár egyelőre nagyon kevesek kiváltsága lesz a Clarity, kínálnak hozzá egy kifejezetten érdekes extrát. A Power Exporter 9000 lényege, hogy hidrogén-üzemű áramfejlesztővé alakítható vele az autó, amely egy háztartás minden energiaszükségletét fedezheti akár egy héten keresztül. Így a Clarity akkor is hasznossá tehető, ha épp nem mennek vele sehova. Ám ezért is borsos felárat számítanak fel: átszámítva 2,95 millió forintba kerül majd, azaz a teljes csomag árát 23 millió forint fölé emeli.