Az új, hathengeres, turbós AMG Mercedesek első körben háromjegyű számozással jelentek meg, az új E osztály hathengeres AMG változata azonban az E43 jelzést kapta, ami arra utal, hogy ez egy komolyabb autó. Bizonyos értelemben talán az is, hisz a motorja erősebb a korábbi AMG Sport modelleknél, a hajtás viszont egy az egyben azokból jön.
A teljes hajtáslánc ismerős lehet az olcsóbb AMG modellekből, bár itt-ott igazítottak rajta. A háromliteres biturbó V6-os itt 401 lóerős, szemben a korábban használt 367 lovas változattal, de egyébként a teljes hajtáslánc ugyanaz: a motorhoz kilencfokozatú automata váltó és összkerék-hajtás jár – ez utóbbi alaphelyzetben a hátsó kerekekre juttatja a nyomaték 69%-át. Ahogy a teljesítmény-adatokból sejthető, az 1,84 tonnás tömeg ellenére az E43 dinamikája bőven a több se kell kategóriába esik: 4,6 másodperc alatt érheti el a százas tempót, és csak az elektronika beállításai miatt 250 km/h a végsebessége.
A Mercedes kifejezetten visszafogottra vette az E43 külsejét, legfeljebb az árulhatja el, hogy a legkisebb felnije is 19 hüvelykes, amire a 360 mm-es féktárcsák miatt szükség is van. Természetesen a futóművet is a nagy teljesítményhez igazították: az Air Body Control fantázianevű légrugós futóművet hangolták át a célnak megfelelően.
Az E43 AMG bemutatóját a New York Auto Show-n tartják a hónap végén, és Európában június 20-ától lesz megrendelhető, míg az első szállításokra szeptemberben kerül sor. Ám erős a gyanúnk, hogy nem ez marad a leggyorsabb E osztály, hisz ott az AMG 5,5 literes V8-asa is 500 lóerő feletti teljesítménnyel, amely később szintén bekerülhet az E osztályba. Az eddigi szokásjogból kiindulva annak a neve E63 AMG lehet.