Támadásra kész a durva gyári verseny-Golf
A Volkswagennél alaposan beszteroidozták a VII-es Golfot. Az már kilenc hónappal ezelőtt is jól látszott, hogy komoly pályagépen dolgoznak, mostanra pedig teljesen el is készült a GTI TCR névre keresztelt szörnyeteg. Erősen limitált szériás lett, de legalább igazán brutális. Az újdonságnak van némi történelmi jelentősége is: az első GTI-t 1976-ban mutatta be a wolfsburgi központú autógyártó, idén tehát negyvenéves jubileumot ünnepelnek.
A TCR az alap hetes Golfhoz képest 40 centivel szélesebb, kapott továbbá egy finoman szólva sem jelentéktelen első splittert, és egy diszkrétnek nem nevezhető szénszálas hátsó szárnyat. A hírek szerint pedig az autót megtervező Volkswagen Motosport a Seat sportrészlegével is konzultált a fejlesztés során, így a Leon Cup Racer tapasztalataira is tudtak építeni.
A TCR-be a Golf R-ből ismert kétliteres, négyhengeres turbómotort faragták be. Itt 330 lóerő és 410 newtonméteres csúcsnyomaték leadására képes. Mindez egy hatgangos szekvenciális sebességváltón keresztül zúdul az első kerekekre. A menettulajdonságokról egyelőre nem szóltak a gyáriak, tehát a gyorsulás és a végsebesség sem ismert a nagyközönség számára.
Mivel a versenygépet a TCR International Series sorozatba szánják, így a megfelelő felkészülés érdekében tavaly már rajthoz is álltak Ausztriában. A második futamot Pol Rosell megnyerte a márkának. A GTI TCR-ből összesen húsz darab készül, ezek mindegyikére leadták már az igényléseket.