A döntés érthető: az aszfalt-terepjárók, és azon belül is a kisebb, elérhetőbb változatok piaca villámgyors növekedésnek indult, legalábbis ez olvasható ki a statisztikákból. Erről a lehetőségről pedig a Ford sem szeretne lemaradni.
A teljes európai piac mintegy 10%-ot nőtt tavalyelőttről tavalyra, de közben az utcai terepjárók szegmense 23%-ot, ezek közt a legkisebb, kompakt járműveké pedig 44%-ot nőtt. Magyarul az ilyen magasabb személyautókat veszik, mint a cukrot, így a Ford most felkészül, hogy kielégítse a növekvő igényeket. Európába eddig az indiai Chennaiból szállították az Ecosportot, de most megkezdik a romániai Ford üzem felkészítését a típus gyártására. Craiovában jelenleg a B-Max gyártása zajlik, de a kis egyterű iránt csökken a kereslet – csak tavaly 14%-kal fogyott kevesebb, mint 2014-ben – így bőven akad hely az Ecosport számára.
A Ford most mintegy 200 millió eurót fordít romániai telephelyének felkészítésére, így, ha minden a tervek szerint alakul, 2017 második felében meg is kezdődhet az Ecosport gyártása Romániában. Tavaly a B-Maxból bő 46 ezer fogyott, Ecosportból pedig majdnem 40 ezer, de a trendek alapján valószínű, hogy jövőre már a terepjáró-fazonú modell lesz a népszerűbb. Ám nem csak ez a két modell készülhet Craiovában, az egykori Daewoo-Oltcit gyártelepen: úgy hallani, a Ka kisautó következő generációját is itt szerelhetik össze Európa számára, így jócskán megnőhet az üzem kihasználtsága.