Ha valami, hát a legkisebb Genesis válhat igazi slágermodellé, bár durva verseny elé néz a típus. Manapság már nem csak a német és japán konkurensekkel kell megküzdeni a vásárlókért, de a Cadillac, a Jaguar, a Lincoln és az Alfa Romeo is elkészült saját középkategóriás presztízsmodelljével. Talán ezért is indítanak óvatosan a koreaiak.
A legkisebb Genesist egyelőre csupán tanulmányként mutatták be, New York Concept néven, de nem is titkolják, hogy ez az autó a márka harmadik szériamodelljének, a G70-nek az előzetese, amely egyelőre a kínálat alját jelöli ki a G90 és a sokáig csak Genesisként ismert G80 alatt. A Hyundai nyilván arra kíváncsi, hogy a potenciális vásárlók mit szólnak az autóhoz, mielőtt megindítanák a gyártás előkészítését, de az az érzésünk a képek láttán, hogy a típus könnyedén szerezhet magának rajongókat akár már ebben a fázisban.
A legszembetűnőbb, hogy itt is sikerült megőrizni a Genesis márka önálló karakterét, ahogy a G90 esetében is. A forma kifejezetten elegáns, és nemigen akadnak rajta olyan részletek, amelyek a konkurenciát juttatnák az eszünkbe. Ugyanakkor nagyon markánsnak sem mondanánk, ami a Hyundaira eddig is jellemző volt, de a prémium-szegmensben nem feltétlen előny az efféle konfliktus-kerülés.
A tanulmányautóba természetesen hibrid hajtáslánc kerül – ma már szinte kínos villanymotor nélkül koncepció-autót bemutatni – amely kétliteres, négyhengeres, közvetlen befecskendezéses benzinmotorból, nyolcfokozatú automata váltóból és persze a villamos gépből áll össze. A rendszer csúcsteljesítménye 245 lóerő. Valószínű, hogy a széria G70 is elérhető lesz benzin-elektromos kivitelben, de szinte biztos, hogy készülnek majd belőle hagyományos benzines- és dízelváltozatok is.
Egyelőre nem tudni pontosan, hogy a G70 mikorra készülhet el, de nem csodálkoznánk rajta, ha egy-másfél éven belül elkezdenék a gyártást – elvégre elsősorban ezen a kategórián múlik, hogy a Genesis gyökeret tud-e ereszteni a prémium-szegmensben.