Így üt vissza a VW tiszta dízel kampánya
Várható volt, hogy a Volkswagen számára az Egyesült Államokban még messze nincs vége a dízel-botránynak. A közismerten fejlett amerikai perkultúra már eddig is tucatnyi bírósági eljárást eredményezett a VW csoport ellen, és most a fogyasztóvédelemmel foglalkozó FTC is beszáll. Az újabb per apropója a megtévesztő reklámkampány.
A Volkswagen 2008 és 2015 között reklámozta TDI motoros modelljeit az Egyesült Államokban tiszta dízelként, de miután kiderült, hogy a VW dízelek egy jelentős része még a kötelező károsanyag-kibocsátási szintet sem hozza menet közben, sokan a Federal Trade Commission-nél tettek panaszt. A vád megtévesztés, és itt leginkább az az érdekes kérdés, hogy mekkora kártérítést tudnak majd kisajtolni a német vállalatóriásból, hisz a vádakat nem lenne könnyű tagadni.
Az az érzésünk, nem ez az utolsó hasonló per, amelyet a Volkswagen dízel-botránya miatt indítanak: az autógyártó túl magas labdát dobott fel, és az amerikai jogrendszerben az ilyesmi kivételesen drága tud lenni. A VW nem is nagyon tehet mást, mint hogy emelt fővel fogadja az ütéseket: most is csak annyit közöltek, hogy maximálisan együttműködnek a hatóságokkal, igyekeznek megoldani az emissziós problémákat az összes TDI motoros autó esetében, és visszanyerni a vásárlók bizalmát.