Azt is hihetnénk, hogy a Renault áprilisi tréfájáról van szó, de ahhoz túl korán látott napvilágot a hír. A francia gyártó új modellt mutat be Kaptur néven, amely lényegében a Captur orosz piacra szánt és helyben gyártott kivitele.
Csak találgatni tudjuk, hogy mi a névváltás oka – talán az a tény, hogy a ciril ABC szerint olvasva a c betű sz-nek olvasandó, és a franciák szerették volna, ha Oroszországban is úgy ejtik az autó nevét, ahogy Nyugat-Európa nagy részén. Mindenesetre a Kaptur, amelyet Moszkvában gyártanak majd a Renault ottani üzemében, ránézésre azonos a Capturral, azzal a különbséggel, hogy a franciák áthangolták a futóművet, valamint nyújtottak egy keveset a karosszérián: a tengelytáv 7, az autó hossza 21 centivel lett nagyobb. Állításuk szerint a változtatások nyomán valódi terepjáró lett az autóból, ami érzésünk szerint költői túlzás lehet, legalábbis a 20 fokos első terepszög erre enged következtetni.
A Kaptur K-val a nyáron válik elérhetővé az orosz Renault-kereskedésekben, ahol a típus a helyi kínálat felső felébe érkezik. Az orosz Renault választék olcsóbbik, és ennek megfelelően népszerűbb fele ugyanis átjelvényezett Dacia modellekből áll. Aki mifelénk Kapturt szeretne, csak a szürkeimport lehetőségében bízhat: az EU-ban ugyanis továbbra is csak a rövidebb, C betűvel kezdődő változatot lehet majd kapni.