A Teslánál talán arra számítottak, amikor meghirdették, hogy legolcsóbb modelljüket már a bemutató ideje alatt meg lehet rendelni, hogy akad néhány tízezer megszállott, aki leteszi az ezer dolláros előleget. Arra azonban aligha számítottak, hogy péntek reggeltől vasárnap estig 276 ezer autóra érkezik megrendelés, ami könnyen jelentheti azt, hogy több mint egy évre el is adták az összes autót.
Elon Musk és cége persze ennél is nagyobb mennyiségben gyártaná a Model 3-at – a tervekben évi 500 ezer autó legyártása szerepel – de a gyártás felfutása erre a szintre éveket is igénybe szokott venni. Ráadásul még közel két év van a gyártás beindításáig – addig még további sok tíz- vagy akár százezer rendelés befuthat, azaz a gyártás beindítása után szinte biztos, hogy hónapokig, vagy akár egy évig sem igen kerülhetnek sorra, akik csak a végleges autó bemutatása után kapnak észbe, és rendelnének kis Teslát.
Ez persze nem új jelenség: a klasszikus autógyáraknál is előfordul hasonló alaposan beharangozott, és valamiért kirívóan érdekes típusok esetében. Erre általában a kapacitás átmeneti növelésével reagálnak, míg ki nem derül, hogy milyen szinten stabilizálódnak az eladások.