A Lada hivalatos honlapján is megjelent a Kalina legmérgesebb változata, az NFR. Az adatok egy kicsit módosultak, amióta először bemutatták a típusváltozatot, de talán így sem túlzó állítás, hogy a kategóriájában egész jól megy a sportos Lada.
Az 1,6 literes motor szériakivitelben végül 136 lóerős lett, és a motorhoz ötfokozatú váltó tartozik, így az autó a gyári adatok szerint 9,2 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a végsebessége pedig 203 km/h. Nem állítanánk, hogy ezek bármelyike kivételes érték lenne – talán húsz éve azok lettek volna – de állítólag a csomag része egy komolyabb sport-futómű, közvetlenebb kormány-áttétel és a többi Kalináénál hatásosabb fékrendszer is, így egy jóízű örömatutózásra talán alkalmas lehet az NFR.
A típus egyértelmű erőssége az ára lehet, hisz 820 ezer rubelbe – átszámítva úgy 3,2 millió forintba – kerül majd, de mégsem valószínű, hogy nagy tömegben fogy majd, mivel az idén állítólag alig ötven példányt készítenek belőle. Később, valamikor az év későbbi szakaszában kezdődhet egy elérhetőbb sport-Lada gyártása: a 120 lóerő körüli teljesítményű Kalina Sport valódi szériagyártásba kerülhet, az ára pedig 650 ezer rubel, azaz 2,6 millió forint körül lesz az orosz szaksajtó becslései szerint.