A Mercedes az idei szezonra többféle versenyautót is készített az AMG GT-ből. Ezek közül a GT RR az egyik – eddig talán a leglátványosabb – amellyel a japán Super GT bajnokságban indulnak. Külsőre is félelmetes a karbon-fekete sportkocsi, de a hangja talán még érdekesebb: elárulja, hogy ebben az autóban nem a Mercedes új, turbós V8-asa dolgozik, hanem az SLS AMG nyolchengerese.
Nem ez az AMG GT első versenyváltozata, amelybe nem a szériamodell motorja, hanem a régebbi, 6,3 literes szívó V8-as kerül, ami azt sejteti, hogy a négyliteres turbómotor, amely a hengersorai közt hordja a feltöltőit, valamiért nem igazán alkalmas versenymotornak. Szerencsére az FIA GT3-as kategóriájában sem gond a motorcsere, és úgy néz ki, a Super GT-ben sem. Egyelőre túl sok konkrétumot nem árultak el az AMG GT-RR-ről, így azt sem igazán könnyű felmérni, hogy mennyire lesz versenyképes a hasonló alapossággal átépített Lexus RC-F-ek, Nissan GT-R-ek és Honda NSX-ek között.
Erre legkorábban a hét végén derülhet fény, ugyanis az idei Super GT bajnokság az Okayama International pályán kezdődik április 9-10-én – azt viszont már most biztosra vesszük, hogy ez lesz a mezőny legkarakteresebb autója, főleg ha megtartják a mattfekete burkolatot.