Tízre nőtt a Takata légzsákok halálos áldozatainak száma az Egyesült Államokban: egy 17 éves lány vesztette életét egy olyan balesetben, amelyet egyébként valószínűleg komolyabb sérülés nélkül megúszhatott volna.
A kezdő sofőr kis sebességgel szaladt bele egy jobbra kanyarodni szándékozó másik autóba 2002-es Honda Civicjével. Ennek következtében nyílt ki a légzsákja, de az elöregedett piropatron ezúttal is az eredetileg tervezettnél sokkal nagyobbat robbant. A légzsák anyagát átszakító fémszilánkok egyike pedig épp a sofőr egyik nyaki artériáját sértette meg. A lányon nem tudtak segíteni, így a helyszínen belehalt a sérülésbe. Az illetékes Fort Bend megyei seriffhivatal munkatársa szerint, aki a helyszínelést végezte, a baleset nem volt olyan súlyos, hogy abban bárkinek komolyabb baja kellett volna essen.
Az esetben az az igazán szomorú, hogy elkerülhető lett volna, mivel a Honda már többször is kiküldte a visszahívásról szóló értesítést, de azt vagy nem kapta meg az autó gazdája, vagy nem reagált rá – mindenesetre a légzsákot nem cserélték ki, aminek aztán tragikus következménye lett. Az eset kapcsán az illetékes kormányügynökség, az NHTSA arra kérte az autógyártókat, hogy tegyenek még többet a hibás autók tulajdonosainak értesítése és felvilágosítása érdekében.
Észak-Amerikában eddig elsősorban Hondákban szenvedtek hasonló halálos balesetet, bár egy alkalommal egy Fordba épített Takata légzsák is okozott már efféle tragédiát.