Villanyautóra vált a német posta
Nagyjából négy éve, hogy a Streetscooter prototípusát bemutatták: az autót kifejezetten a Deutsche Post igényeinek megfelelően tervezte egy kis cég, amelyet durván két éve meg is vásárolt a német postavállalat.
A cél az, hogy a mintegy 30 ezer csomagterítő furgon nagyját ilyen elektromos járművekre cseréljék, de a Streetscooter gyártása lassan indul: az idén mindössze 2000 darabot terveznek munkába állítani. Az elektromos furgont egy 40 lóerős villanymotor hajtja, így nem túl gyors, a végsebessége 80 km/h, a hatótávolsága pedig terheléstől függően 50-80 km egy töltéssel. Ez azonban bőven elég is lesz az esetek többségében, hisz egy ilyen csomagterítő jármű viszonylag kis területet jár be egy nap alatt, rengeteg megállással és indulással – ilyen üzemmódban pedig jóval hatékonyabb a villamos hajtás, mint a belsőégésű motor. Ha a 20,4 kWh-s Li-ion akkucsomag lemerül, mintegy négy és fél óra alatt tölthető 80%-ra, így egy nap 100-150 km biztosan megtehető a Streetscooterrel. A csomagszállító jármű tömege üresen 1495 kilogramm, és maximum 650 kilóval terhelhető.
A német posta hosszabb távon a Streetscooter forgalmazását is tervezi, de lehet, hogy erre csak évek múlva kerülhet sor, mivel a villanyautógyár gyártási kapacitását egyelőre teljesen leköti az új postásautók gyártása.