Villanyautóra vált a német posta
Nagyjából négy éve, hogy a Streetscooter prototípusát bemutatták: az autót kifejezetten a Deutsche Post igényeinek megfelelően tervezte egy kis cég, amelyet durván két éve meg is vásárolt a német postavállalat.
![](https://kep.index.hu/1/0/1150/11508/115085/11508561_8a4bf647e8f84d96d74e13e66da666ab_wm.jpg)
A cél az, hogy a mintegy 30 ezer csomagterítő furgon nagyját ilyen elektromos járművekre cseréljék, de a Streetscooter gyártása lassan indul: az idén mindössze 2000 darabot terveznek munkába állítani. Az elektromos furgont egy 40 lóerős villanymotor hajtja, így nem túl gyors, a végsebessége 80 km/h, a hatótávolsága pedig terheléstől függően 50-80 km egy töltéssel. Ez azonban bőven elég is lesz az esetek többségében, hisz egy ilyen csomagterítő jármű viszonylag kis területet jár be egy nap alatt, rengeteg megállással és indulással – ilyen üzemmódban pedig jóval hatékonyabb a villamos hajtás, mint a belsőégésű motor. Ha a 20,4 kWh-s Li-ion akkucsomag lemerül, mintegy négy és fél óra alatt tölthető 80%-ra, így egy nap 100-150 km biztosan megtehető a Streetscooterrel. A csomagszállító jármű tömege üresen 1495 kilogramm, és maximum 650 kilóval terhelhető.
![](https://kep.index.hu/1/0/1150/11508/115085/11508563_7d316a38c0a1976df85382b75ee357a6_wm.jpg)
A német posta hosszabb távon a Streetscooter forgalmazását is tervezi, de lehet, hogy erre csak évek múlva kerülhet sor, mivel a villanyautógyár gyártási kapacitását egyelőre teljesen leköti az új postásautók gyártása.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)