A 2015-ös URAL Nextet máris a mély vízbe dobták. Egy hatalmas új gázvezeték építésében segédkeznek, extrém viszonyok között, Szibériában.
A legendás teherautó megújult változatát tavaly mutatta be a GAZ-csoport, de jelenleg még csak néhány tucat Next talált gazdára Oroszországban. Persze ez nem azt jelenti, hogy nem lenne elég népszerű az új Ural teherautó, hanem azt, hogy az orosz gazdasági nehézségek miatt egyelőre kivárnak a potenciális vásárlók.
A Next első komoly megrendelője a Sztrojtranszgaz vállalat, ami a Power of Syberia projekt során egy 4000 kilométeres gázvezetéket épít Szibéria és Kína közé, a Gazprom fővállalkozójaként. Az építési területen igen zord az időjárás: decemberben és januárban sokszor mínusz 50 fok alá megy a hőmérséklet, de a legmelegebb júliusi hónapban is csak ritkán van 15 fok. Nemcsak a szélsőséges hőmérsékleti viszonyok viselik meg az embert és gépet egyaránt, hanem a munkaterület alatt elterülő több száz méter vastag jégtakaró is. Ugyanis a gázvezetéket majdnem teljes hosszban ebbe a jégtakaróba fektetik.
A különleges körülményekhez különlegesen felszerelt járművek dukálnak. Összesen 33: 11 busz, 11 billencs és 11 csőszállító Ural Nextet rendelt a Sztrojtranszgaz. A háromtengelyes, 22,5 tonnás össztömegű teherautók összkerékhajtásúak, Euro V-ös, 240 lóerős JaMZ YMZ-53622-1 típusú motor hajtja őket. Az új Uralok kaptak egy északi csomagot is, ami termoüvegezésben, nagyobb hatásfokú utastéri- és fülkefűtésben, a jégen való közlekedésre alkalmas gumiabroncsokban és vastagabb szigetelésekben merül ki.
A Power of Syberia vezeték építése nemrég elkezdődött és a GAZ ki is használja a lehetőséget, hogy bizonyítsa az új nehéz teherautójának strapabíróságát, ezért a járműveket az első hónapokban mérnökök, szerelők, fotósok és PR-sok kísérik.
Egyébként is nagyon bízik a GAZ-csoport az Ural Next sikerében, ezért pénzt és időt nem sajnálva egyre-másra mutatja be a különböző katonai, tűzoltó, olajfúró és betonkeverő változatokat. A GAZ-csoport elnöke, Sorokin Vadim pedig nemrég bejelentette, hogy a 2017-es Dakaron indítani fognak két Ural Nextet. Valamint még idén szeretnék bemutatni Euro VI-os változatot is, amit a volt KGST országokban vezetnének be a közeljövőben. Vadim szerint az a legfontosabb céljuk, hogy a Next méltó utódja legyen a már legendássá vált elődöknek, a 375-ös és a 4320-as Uralnak.