Közepes az új Suzuki töréstesztje

2016.04.20. 15:35

Két japán modellt, a Toyota Priust és a Suzuki Balenót vizsgálták először az új, szigorúbb pontozási módszerek szerint az EuroNCAP szakemberei. A cél az automata vészfék elterjesztése.

Az EuroNCAP töréstesztjein már most is javíthatók az összesített eredmények némi elektronika beépítésével, és úgy tűnik, most még egy lépést tesznek ebbe az irányba. Az autók ezen túl két összpontszámot is kaphatnak: tesztelik majd az alapkivitelt és a biztonsági extrákkal feljavított csúcsmodelleket is. Így lehet, hogy a Suzuki Baleno egyszerre három- és négycsillagos eredménnyel zárta a teszteket: a negyedik csillagot az a kivitel kapta, amelybe automata vészfék is került.

A két autó közül a Prius negyedik generációja igazán jól szerepelt: a felnőttek passzív biztonságára 92, a gyermekek biztonságára 82, a gyalogosvédelemre 77, a biztonsági elektronikára pedig 85%-ot kapott. Ez utóbbi pontszámban már nagy súllyal szerepelt az automata vészfék, a következő elektronikus biztonsági eszköz, amelyet az EuroNCAP szeretne az összes új autóban ott látni. A Priusba ez a Toyota Safety Sense csomaggal kerülhet be, a táblafelismerő, az automata reflektor, a sávelhagyás-figyelő és az adaptív sebeségtartó rendszerek társaságában.

Az új Baleno jóval gyengébben szerepelt, három csillagot kapott az alapkivitel és négyet az automata vészfékkel is felszerelt, biztonsági csomagot tartalmazó drágább változat. Ám a 80%-os felnőtt- és 73%-os gyermekbiztonsági pontszám azt jelzi, hogy a típus passzív biztonsága nem rossz, de olcsó modell lévén kevés benne az EuroNCAP által elvárt biztonsági elektronika: erre utal legalábbis az alapkivitel esetében a 25%-os Safety Assist eredmény, amely lehúzta az összpontszámot. A biztonsági csomaggal, azaz automata vészfékkel felszerelt kivitelnél ugyanez a pontszám 43%, ami négy csillagra javította az összpontszámot.

Nagy kérdés, hogy ez mennyire segít majd a töréstesztek értelmezésében, hisz onnantól, hogy egy típus többféle eredménnyel is végezhet, az autóvásárlók még nehezebben igazodnak majd el az amúgy is komplikált eredmény-rendszerben.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.