Újabb 630 ezer szennyező dízelt hívnak vissza
A VW csalós TDI botránya után számtalan dízelmotoros autót megvizsgált a német közlekedési hatóság, a KBA, és néhány típusról kiderült, hogy az elektronika egyes helyzetekben hagyja a határértékek fölé emelkedni a károsanyag-kibocsátást. Ez azonban szigorúan véve nem csalás, egyszerűen kihasználtak egy kiskaput a szabályozásban.
Egyelőre nem tudni, hogy az Audi, Mercedes, Opel, Porsche és VW mely típusainak mely változatairól van szó, de úgy néz ki, a KBA arra kötelezi a gyártókat, hogy javítsák a motorvezérlő programjaikat, így a kérdéses dízelmotorok minden üzemállapotban teljesítik majd a károsanyag-kibocsátási – elsősorban a nitrogén-oxid kibocsátási – normákat. Úgy tudjuk, ezzel csökkenhet a motorok teljesítménye, sőt, egyes esetekben a szervizintervallumuk is, de a KBA visszahívása Németországban kötelező érvényű, így a tulajdonosok nemigen tehetnek mást, mint hogy elviszik az autót a márkaszervizbe, ha megkapják az erre vonatkozó felszólítást.
A VW botrányban érintett mintegy 8,5 millió autóhoz képest ez a 860 ezer visszahívott jármű még így is elenyésző mennyiség, és úgy tűnik, a KBA mérései is alátámasztják, hogy a VW csoporton kívül más gyártók nem alkalmaztak olyan szoftvert, amely kifejezetten az emmissziós mérések meghamisítására készült.