Bár Kínában a Citroën a PSA csoport vezető márkája, a Peugeot márka bevezetését is megkezdték a helyi partner, a Dongfeng Motors segítségével. A Blue Upper fantázianevű ötéves terjeszkedési terv egy fontos építőeleme a 308-as új, szedán változatának bevezetése, amely kifejezetten a kínai igények kielégítésére készült.
Ránézésre teljesen új modellről van szó, legalábbis ami a formatervet illeti. Csak annyira emlékeztet az általunk ismert ötajtós 308-asra, mint bármelyik másik Peugeot modellre: osztozik a márka jellegzetes stílusjegyein, de a részletek már nem stimmelnek. A 308 Sedan határozottan dinamikus jelenség, ami a hátrafele emelkedő övvonal mellett a szinte kupé-fazonú tetővonalnak köszönhető. Bár az autó adatait egyelőre nem ismerjük, ránézésre a tengelytáv is hosszabbnak tűnik, mint a csapott hátú névrokoné, így valószínűleg a hátsó lábtér is bőségesebb lehet.
Műszaki szempontból viszont közeli rokonságban áll a két típus: mindkettő az EMP2 padlólemezre épül, és valószínű, hogy a szedán motorválasztéka is a jól ismert 1,2 és 1,6 literes turbómotorokból áll majd. A kínai vásárlók igényeit ismerve biztosra vehető, hogy minden kivitel elérhető lesz automata váltóval is.
A 308 Sedan gyártása és forgalmazása az év második felében indul Kínában, az viszont még nem biztos, hogy a típus felbukkan-e más piacokon is. Elvileg más piacokon is kelendő lehet – így a Közel-Keleten, ahol a Peugeot hagyományosan erős, lenne értelme egy ilyen modell bemutatásának – ám nem tudni, hogy a PSA rászánja-e magát egy ilyen lépésre.