Nem újdonság, hogy Kínában a prémium-kategória vásárlói sokszor a hátsó lábtér alapján választanak autót maguknak. Így az idei Pekingi Autószalonon is akadt három új, nyújtott tengelytávú prémium-szedán. Az Audi az A4-esből készített L változatot, a Jaguar az XF-be toldott be egy bő arasznyit, a Mercedes pedig a vadiúj E osztály hosszabb kivitelét állította ki.
A Jaguar és a Mercedes esetében még a nyújtás mértéke is hasonló: mintkét gyártó 14 centit toldott be a hátsó ajtó környékére – ennek megfelelően a Jaguar 15,7 centi lábtér-növekedést ígér, míg a Mercedesnél 13,5 centit bővült a hátsó lábtér. A kisebb A4-esbe 9 centit toldottak be, de a maga kategóriájában ez is jóval több helyet kínál a hátsó utasoknak.
Egy efféle műtét persze nem olyan egyszerű, amilyennek tűnik: a toldáshoz kell igazítani a tetőt, a hátsó ajtólat és az övvonalat is, lehetőleg úgy, hogy a beavatkozás ne rontsa el drámaian az autó megjelenését. A legjobban talán az A4-esen látszik, hogy valami nem egészen stimmel: az új tetővonal nem tett jót az autó eredeti arányainak, és mintha az övvonal görbülete sem változna egyenletesen. A Jaguaron szintén látszik, hogy nem épp ilyennek tervezték, bár talán egy fokkal kevésbé, a Mercedes E osztálynál viszont az az ember érzése, hogy már a tervezésnél készítettek egy kínai változatot, amelynek ugyan mások az arányai, mint a rövidebb kivitelé, de megvan a maga sajátos összhangja.
Egy dolog közös még a három nyújtott modellben: mindhármat helyben gyártják majd, és nem is tervezik, hogy Kínán kívül bármelyik elérhető lesz. Ez nem jelenti, hogy ne lehetne például E osztály alapú sztreccslimót rendelni a Mercedestől, de az egy másik típusváltozat lesz.