Hat éve már, hogy a kínai Geely megvásárolta a Volvót a Fordtól, és eddig nemigen kezdtek vele semmit. Ám úgy tűnik, változik a helyzet: most, hogy sikeresen kipucolták a Ford alkatrészet a Volvo modelljeiből, jöhet a következő lépés.
A hírek szerint a Volvónál kifejlesztett műszaki alapok felhasználásával állítana fel a Geely egy második modellpalettát, amellyel a tömegmodellek piacán jelenne meg egy új márkanév alatt. Az egyelőre csak L-ként emlegetett márka első modellje állítólag valamiféle szabadidő-autó volna. Ezt a Göteborgban, Volvo szakemberek által, de az új, közös Geely-Volvo fejlesztőközpontjában kidolgozott CMA platformra építenék. A Geely persze Kínában is forgalmazná az új márka modelljeit, de úgy néz ki, Európában is piacra dobhatják a Volvóknál sokkal olcsóbb típusokat.
Egy új márka bevezetése persze nem egyszerű lépés, még akkor sem, ha van valamiféle történelmi gyökere, de egyelőre az sem biztos, hogy a Geely hozzáfér már létező, és valamennyire jól csengő névhez. Ugyanakkor a korábban Európában próbálkozó kínai autógyártók legnagyobb problémáit megoldotta a Geely: a Volvo révén pontosan ismerik az európai piaci igényeket, és korszerű műszaki megoldásokat kínálhatnak. Az pedig végképp nem fordulhat elő a svédek segítségével tervezett autókkal, hogy nulla csillagos törésteszt fojtaná meg a karrierjüket, ahogy korábban a Brilliance típusaiét.
A CMA padlólemezről már hallhattunk a Volvótól korábban is, de úgy egy hónap múlva tartanak valamiféle komolyabb ismertetőt, amelyen a Totalcar is jelen lesz, sőt, úgy tudjuk, a Geely is tervezett valamiféle sajtóeseményt a tavasz végére. Mindez arra utal, hogy a platform elkészült, és talán még az idén megmutatják az első rá épített autókat is. A kérdéses platform a Volvo V40 alapját képező Ford Global C platformot váltja, és több mint valószínű, hogy könnyen átméretezhető lesz, akárcsak a nagyobb Volvókhoz használt SPA rendszer, azaz a V40-esnél kisebb modelleket is építhetnek rá.