Kémfotó a Nagykőrösi útról
Lassan befejeződik a Land Rover megújulása: a Range sorozat teljes cseréje, és a Discovery Sport bemutatása után egyetlen modell viseli még magán a Land Roverek régi tégla-formáját, a Discovery. Ám úgy néz ki, hamarosan ezt is leváltják. Az új modell a BMW X5 és a Mercedes GLE kategóriájába érkezik, és ahogy a többi újabb Land Rover, ez is feladja terepjáró-jellege utolsó morzsáit, hogy szélesebb közönség számára lehessen vonzó.
A Nagykőrsi úton készült képek láttán is egyértelmű, hogy itt is az egy számmal kisebb Discovery Sportnál már elsütött, a korábbinál jóval lágyabb vonalvezetésű formákat alkalmazták. Ez nem is akkora meglepetés, hisz két éve Discovery Vision néven mutattak egy tanulmány, és már az is hasonló karakterű volt. Az álcázás miatt persze nehezebb kivenni a formákat a tesztautón, de ha alaposan megnézzük, látható a vaskos C oszlop, az ős-Range Rover óta jelen levő vastag motorháztető, és az a részlet is, amely ezt a modellt egyértelműen megkülönbözteti a Discovery Sporttól, az első ajtók sarkos ablakkerete, amely alighanem a Mini által divatba hozott vastag, vízszintesen elvágott tető miatt lett ilyen.
Látható, hogy ezen az autón már hagyományos oldalajtók vannak, azaz nem tartották meg a tanulmány szétnyíló, középső oszlop nélküli megoldását. Egyébként nem változtattak sokat a Discovery Vision vonalain, de ezen nem is csodálkozunk: az Land Rover eddig sem az ötletes formatervek miatt volt népszerű. Műszaki szempontból sem várható nagy innováció. Ez a modell is a Jaguar-Land Rover alumínium platformjára épül, a motorválaszték pedig a friss fejlesztésű Ingenium motorcsalád tagjaiból áll majd. Ez egyelőre csak turbós négyhengeresekből áll, de a legújabb hírek szerint hamarosan elkészül a soros hathengeres kivitel is – nem lehetetlen, hogy a jövőre érkező új Discovery csúcsváltozatába már ilyen motor kerül.
A bemutató időpontjáról egyelőre csak találgatások láttak napvilágot, de a legtöbben 2017-re várják a típust, amellyel a Land Rover megújulása teljessé válik.