Rekorddal mutatkozott be az új sport-Golf
Miközben úgy tűnik, a brutális Golf R400-ból nem lesz semmi, a VW elkészítette a fronthajtású Golf GTI eddigi legerősebb gyári változatát. A Clubsport S ráadásul kifejezetten könnyű is, nem csoda, hogy a Nürburgring Nordschleifén lenyomták vele a korábbi csúcstartót, a Honda Civic Type R-t.
A Clubsport S kifejezetten amatőr versenyautónak készült. A szabvány kétliteres VW turbómotornak ezúttal az Audi TTS-ből már ismert 310 lóerős változatát szerelték a Golf orrába, a különbség annyi, hogy itt csak az első két kereket hajtja, nem mind a négyet, mint az Audi kétülésesében. Ezen felül igazítottak a motorvezérlő elektronika programján, új a benzinpumpa, és szabtak hozzá egy új kipufogórendszert. Ami talán még ennél is lényegesebb, hogy üresen csupán 1285 kilogrammot nyom a szuper-GTI. Ez egyebek közt a hatfokozatú kézi váltónak köszönhető, és annak, hogy kihagyják a hangszigetelő anyagok egy jelentős részét, amivel önmagában vagy 30 kilót takarítanak meg.
Ahogy sejthető is, az így átdolgozott Golf GTI egyértelműen gyorsabb a 265 lóerős Clubsport változatnál is. A százas tempót 5,8 másodperc alatt éri el, a végsebességét pedig 260 km/h-ra állították be. Egyelőre úgy tűnik, ez lesz a Golfok közül a legerősebb gyári változat – és egyben a legritkább is: összesen 400 példányt terveznek legyártani, és ebből 100-ról már most lehet tudni, hogy a német kereskedések kapják. Az autók egyébként mindössze háromféle színben lesznek kaphatók: feketében, fehérben és vörösben, de az az érzésünk, ez kevés vásárlót zavar majd.
A bevezetéssel együtt derült ki, hogy már ez az autó tartja a Nürburgring Nordschleife körrekordját a fronthajtású utcai autók között, megdöntve ezzel a Honda Civic Type-R idejét. A Golffal 7'49,21” alatt találtak körbe, ami megdöbbentő eredmény, ha azt nézzük, hogy majdnem pont egy éve még 7'58,12”-es idő is elég volt a Seatnak, hogy felállítsa a rekordot ugyanitt, ugyanebben a kategóriában. A rekordot ráadásul a szériaváltozatnál valószínűleg nehezebb autóval követték el, mivel abban a példányban bukókeret is volt.