Becsukta a száját a C4 Picasso
A francia gyártónál nem vitték túlzásba a C4 Picasso és Grand Picasso frissítését – itt még érezhető, hogy tavalyig mekkora lehetett a baj a PSA csoportnál. A változtatások nagyobb része csak az olcsón módosítható műanyag elemeket érintette, egy másik részük pedig egyszerű elektronikai frissítés – csupa olyasmi, ami látványos, de kíméli a gyártó pénztárcáját.
A legfeltűnőbb talán az új első lökhárító, amelyről eltűnt a tátott szájra emlékeztető nagy légbeömlő, helyette két alacsonyabb nyílást alakítottak ki. Az alsó, szélesebb rács két végét még ki is emelték némi krómhatású díszítéssel, de így sem változott érdemben az autó karaktere. A lecsúszott fényszórók, felettük a krómlécek, középütt a Citroën jelvénnyel nem változtak érdemben, azaz a jellegzetes rinocérosz-karakter megmaradt. Mostantól egyébként a két változat egyforma arccal mered a világra – nyilván ez is egyszerűsíti majd a gyártást, és persze a vevők dolgát is: könnyebb lesz eldönteni, hogy tetszik-e a grimasz, vagy sem, hisz nem lesz két változata.
Hátul a lámpák belső felépítése új, a gyári marketing-gépezet szerint most már igazán háromdimenziós hatásúak lettek a világítóegységek, de ha nem írják, talán fel sem tűnik az eltérés, csak hogy valami nem pont olyan, mint volt. Itt is elhelyeztek egy krómlécet a rend kedvéért, bár erős a gyanúnk, hogy ez is csak a jobban felszerelt változatokhoz jár majd.
A műszaki tartalmon is keveset változtattak, az egyetlen módosítás a motorválasztékot érinti, itt megjelenik az 1,2 literes háromhengeres turbómotor 110 lóerős alapváltozata. A húsz elvesztett lóerőt nyilván alacsonyabb árral teszik majd vonzóvá. Ezzel párhuzamosan ugyanennek a motornak a 130 lovas változata hatfokozatú automatával is elérhetővé válik. Új még a navigáció – ezt értelemszerűen a legmodernebb változatra cserélik, amely a 3D Citroën Connect Nav nevet kapta a keresztségben – amelynek a képe már 7”-es érintőkijelzőn jelenik meg. Természetesen a Citroën is bevásárolt a beszállítók biztonsági megoldásaiból: van már forgalomkövető tempomat stop funkcióval, sávtartó, fáradtságfigyelő és automata vészfék is, hogy csak a fontosabbakat említsük a listából. És végül itt is megjelenik az alárúgós csomagtér-nyitás, ami zacskóölelgetős nagybevásárlások alkalmával tényleg hasznos lehet.
A C4 Picasso és Grand Picasso új változatait az elődökhöz hasonlóan a spanyolországi Vigóban gyártja a PSA, és júliustól állnak majd át ezek forgalmazására.