A Ford nagy találmánya: csapjuk be a fülünket
Az elmúlt években a Ford rengeteg autót adott el az ezres Ecoboost motorral – úgy néz ki, ennek kapcsán jöttek rá, hogy mi a baj a kevés hengerrel: a mélyebb hangfekvés.
Ráeszméltek arra, hogy a háromhengeressel miért ugrik meg a fogyasztás sok rutinos sofőr kezében: aki megszokta a négyhengeresek hangját, és fül után vált, a mélyebb hangú háromhengerest indokolatlanul magas fordulatszámon használja. Ezt a problémát oldanák meg a Ford mérnökei egy egyszerű hanggenerátorral, amely nagyobb hengerszámot szimulál. A technika végül is adott, egyes autókhoz ma már rendelhető olyan hanggenerátor, amely akár a V8-asok bugyborékolását is behozza az utastérbe, de utólagos megoldások is vannak bőséggel. A Fordnál csupán a rendszer célja más: ők a fogyasztás csökkenését várják a műhangtól.
Azt nem tudni, hogy mikor kezdik alkalmazni a műhangot a háromhengeres modellekben, de szabadalmi védelmet már kértek rá, így nem kizárt, hogy hamarosan hathengeres-hangot hallunk majd az Ecoboost Fiestákban.