Manapság amerre nézünk, új villanyautó-gyártók bújnak ki a földből. Úgy tűnik, ami divatba jön, arra hirtelen lesz pénz – a Nikola Motor Company első komoly járműterve viszont olyan területre érkezik, ahol egyelőre kevés a konkurens. Egy vegyes hajtású nyergesvontatón dolgoznak, amelyet közvetlenül villanymotorok mozgatnának, a megfelelő hatótávolságot pedig gázturbina biztosítaná.
A Nikola One első ránézésre különleges, áramvonalas formájával és hatalmas méreteivel tűnik ki a vontatók közül – bár Észak-Amerikában a hosszabb távú fuvarokat hasonló méretű dízelmotoros óriásokkal bonyolítják, így a méret csak a számunkra szokatlan. A viszonylag elöl elhelyezett fülke viszont odaát, hisz Amerikában mára lényegében egyeduralkodóvá váltak a könnyen karbantartható csőrös modellek. Az igazi újdonság azonban a különös forma alatt rejtőzik. A vontatót, és persze a rakományt villanymotorok mozgatják, amelyek akár 2000 lóerő leadására is képesek, maximális terhelés mellett is fél perc alatt gyorsítják a gépet 96 km/h-ra, és 105 km/h végsebességet biztosítanak számára.
Egy ekkora jármű hatótávja persze nevetségesen rövid lenne, ha csak akkumulátorokról hajtanák, a Nikola viszont a beépített gázturbinával, amely az akkumulátorok újratöltését végzi menet közben, akár 1900 kilométert is elmehet egy töltéssel. Ez ebben a formában tisztább és takarékosabb megoldásnak tűnik, mint akár a legkorszerűbb dízelmotorok, hisz a gázturbina legnagyobb hibáját, hogy részterhelésnél erősen leromlik a hatásfoka, teljesen eltünteti. Ugyanakkor mivel a turbina sűrített földgázzal üzemel majd, a károsanyag-kibocsátása is minimális lehet.
Mindez nagyon szépen hangzik, de a kamion-üzemeltetés drága üzlet, ahol többet számít az olcsó karbantartás és a megbízhatóság, mint bármi más. Ám úgy néz ki, ezt a Nikola vezetői is érzik, ezért 1,6 millió kilométerre való ingyen üzemanyagot is felajánlottak a járműhöz, legalábbis az első ötezer vásárlónak. Egy ilyen csodakamion 375 ezer dollárba kerül majd, de a szinte ismeretlen vállalkozás mindössze 1500 dollárt kér egy-egy lefoglalt példányért. Ez persze nem is olyan kevés, ha azt a kockázatot is beleszámoljuk, hogy a kamion mégsem készül el, vagy messze nem lesz olyan jó, amilyennek ígérik, amire egyelőre nem látszik sok garancia.