Az Audinál valami egészen újat találtak ki: nem árnyékból, vagy lepel alól villantják ki legújabb modelljük prototípusát, hanem örvénymintás tapéta elé teszik az örvénymintás járművet. Ugyanúgy nem mutat sokat, viszont sokkal kellemetlenebb nézni az ilyen előzetest. Ám ha mégis megnézzük jó alaposan, azért megsejthető, hogy mit takar az álcázás.
Nem is a mintázat miatt nehéz bármi újat találni a képen, hanem mert az Audi szokásához híven nem igazán változtatott az autó alapformáján. Mintha a tető és az oldalablakok teljesen azonosak maradtak volna, és az autó hátulján sem tudtuk kiszúrni a különbséget a kifutó modellhez képest. Egyedül az orr-rész átalakítása elég látványos hozzá, hogy egy ilyen örvényminta-kavalkádban is feltűnjön: az új A5 Coupé láthatóan gömbölydedebb orr-részt kapott, amely mintha hosszabb és magasabb is lenne, mint korábban.
Nyilván a hűtőmaszkot is az aktuális Audi arcnak megfelelően módosítják, de az az érzésünk, még ha az utolsó csavarig megújult is, amiben nem vagyunk biztosak, akkor is úgy fog tűnni, mintha csak egy visszafogott modellfrissítés eredményét látnánk. Ezen persze nem érdemes csodálkozni: az egész VW csoport ezzel a fantáziátlan hozzáállással jutott el a legnagyobb három autógyártó közé.
Az autó műszaki megoldásairól egyelőre hallgat a gyártó, de csodálkoznánk rajta, ha a padlólemez nem az A4-es esetében is alkalmazott MLB Evo lenne, és valószínű, hogy itt is folytatódik az agresszív motorméret-csökkentés. Várhatóan a csúcsmodellekbe is legfeljebb 3 literes V6-osokat építenek, V8-as már nem lesz a kínálatban. A legerősebb változatokba viszont állítólag a hathengeres többlépcsős feltöltésű, elektromos kompresszoros változata kerül, amely akár 480 lóerős is lehet.
A bizonyosság az A5 Coupéval kapcsolatban már nincs olyan messze: június 2-án Ingolstadtban tartják a világpremiert.