Ausztriában készülhet a BMW-Toyota sportkocsi
Az osztrák Kleine Zeitungtól származik az információ, amely szerint akár évi 60 ezer sportkocsit gyárthat bérmunkában a Magna-Steyr a BMW és a Toyota számára, 2018-tól.
A pletyka persze nem áll túl stabil lábakon, de azért akad, ami alátámassza. A BMW eddig a Mini Paceman és Countryman típusokat készíttette Grazban, és azt ígérték, ha leállítják ezek gyártását, egy másik típus gyártását bízzák az osztrák üzemre. Biztos nem a Countryman utóda lesz az, annak a gyártását ugyanis egy másik bérgyártóhoz, a VDL Nedcar üzembe költöztetik Hollandiába. A közös BMW-Toyota sportkocsi viszont kitölthetné a Magna-Steyr felszabaduló kapacitását.
A Toyota és a BMW együttműködése tulajdonképp azért született meg, mert egyik gyártónak sem érné meg önállóan kétüléses sportautót fejleszteni, viszont a fejlesztési és gyártási költségek megosztásával mindkét márka megkaphatja a maga presztízsmodelljét, méghozzá anélkül, hogy ezen a gyártók veszítenének. Bár elvben mindkét gyártónak meglenne a maga műszaki alapja egy orrmotoros, hátsókerék-hajtású modellhez, valószínűbb, hogy itt a BMW technikáját használják majd. A német gyártó a jelenlegi Z4-est válthatja fel a közös típussal, a Toyota pedig kínálhat egy típust, amely nagyobb teljesíményű és presztízsű az AE86-osnál, és alkalmas a márka arculatának frissebbé, fiatalosabbá tételére.
Az osztrák Magna-Steyr gyár tavaly ugyan csupán 103 ezer autót állított elő, de azt mondják, a BMW új megrendelésével és egy egyelőre ismeretlen Jaguar modellel a termelés 2018-ra meghaladhatja az évi 200 ezret. Tavaly egyébként még itt készült a Peugeot RCZ, és a kezdetektől itt folyik a töretlenül sikeres Mercedes G osztály összeszerelése.