Eddig egyetlen dízelmotorral lehetett megvásárolni a kompakt Mazdát, a 2,2 literes 150 lóerőssel, de most a 3-as is megkapta a 2-esből már ismert 1,5 literes, 105 lóerős turbódízelt. A gyáriak azt remélik, ezzel jóval versenyképesebbé tehetik a típust Európában.
Nem történt más, csak annyi, hogy a Mazdánál is belátták, egy gyengébb, de takarékosabb dízelmotor milyen fontos az európai alsó-középkategóriában dühöngő versenyben. És mivel van is egy ilyen motorja a cégnek, amelyet a kisebb modellekbe egy ideje már beépítenek, most bejelentették, hogy a Mazda 3-asba is beépítik. A kis dízellel az eleve könnyű autó csupán 1185 kilogrammos – csak öttel nehezebb, mint a legkönnyebb, 1,6 literes, száz lovas benzines kivitel – így valószínűleg átlagos dinamikájú lesz az új változat, bár az erre vonatkozó adatokat egyelőre nem árulták el. Az előnye az alacsony, 3,8 literes vegyes fogyasztás, és persze a 99 g/km-es szén-dioxid-kibocsátás. Az alacsony, 14,8:1-es sűrítési viszonyú motor természetesen hozza az Euro6 normát.
Az új motoron kívül az idén csupán apróbb módosításokat végeztek a kínálaton. Így lesz egy új változat 18-as sötét alufelnikkel, félbőr belsővel és optikai tuningkészlettel. Ezen felül a drágább változatokhoz már alapáron jár a digitális rádió, a hátranéző kamera és a magasságban is állítható utasülés.