Bár a Hyundai kompakt modelljeiben eddig leginkább 1,6 literes motorokkal találkoztunk, a legújabb előzetes-videóban ennél sokkal komolyabb négyhengerest mutattak a koreaiak. A filmen felvillanó feliratok alapján egyértelmű, hogy kétliteres motorról van szó, amely 264 lóerőt és 375 Nm nyomatékot biztosan le tud adni – de nem kizárt, hogy akár sokkal többet is.
A filmecske apropója az, hogy a hét végén tartják a Nürburgringen a 24 órás versenyt, ahol egyebek közt rajthoz áll a Hyundai több autója is. Az egyik ezek közül az i30 N prototípusa lesz, amelyet többek között a cég nürburgringi tesztpilótája, Bruno Beulen vezet majd, aki centiről centire ismeri a Nordschleifét, de úgy tűnik, az autó egy része is új fejlesztés lesz. Az autóba a Hyundai G4KH sorozatú kétliteres turbómotorja kerül, amely a fékpadon 6000-es fordulatszámon 264 lóerőt ad le, így az i30 ezzel a négyhengeressel az igazán erős fronthajtású kétliteres utcai autók közé tartozhatna. A versenyszabályok egyébként nem engednek túl sok változtatást az utcai kivitelekhez képest, de mivel ennek az autónak egyelőre nincs szériaváltozata, egyelőre versenyen kívül, teszt-jelleggel hajtják majd.
Mindez nagyrészt persze az N sportos almárka megerősítéséről szól, amely egy ideje ugyan létezik, de még messze nem épült be annyira a köztudatban, mint az AMG, vagy a példakép, a BMW M részlege. Igaz, egyelőre nem is kínálnak N modelleket, de az az érzésünk, ez hamarosan változni fog, és az i30 sportváltozatát megpróbálják hasonlóan vonzóvá tenni a Renault Mégane RS-hez, a Honda Civic Type-R-hez vagy épp a Seat Leon Cupra R-hez, hogy csak néhányat említsünk a legerősebb elsőkerék-hajtású sportkompaktok mezőnyéből.