Luca De Meo, aki fél éve érkezett a Seat élére, elmondta, hogy már 2017-ben újabb szabadidő-autóval bővítik a kínálatot, az Ateca kisebb testvérével. meg is indult a találgatás, hogy miféle szerzetről beszélhet az új vezérigazgató.
Nem igazán kérdéses, hogy merre érdemes manapság kínálatot bővíteni: az aszfaltra tervezett terepjárók piaca növekszik a legmeredekebben, Európában és azon kívül egyaránt, így minden gyártó jó befektetésnek látja ilyen modelleket fejleszteni. Nem csoda, hogy a Seat is ebbe az irányba fejleszt: az Ateca után egy kisebb modellt ígérnek, amely a Nissan Juke, a Renault Captur és a Peugeot 2008-as ellenfele lehetne. Azt viszony még nem tudni, hogy ez a modell miféle alapokra épül majd.
Alapvetően két lehetőség lenne. Az egyik, hogy az Audi Q2 alapjaira épül az új modell. Ezzel az a probléma, hogy a Q2 és az Ateca között alig tíz centi a hosszkülönbség, azaz félő, hogy két ilyen modell egymás eladásait akadályozná. A másik potenciális megoldás, hogy a szintén jövőre várható új VW Polo alapjait használnák, ugyanazokat, amelyekre várhatóan a következő Seat Ibiza is épül. A premier 2017-es időpontja miatt azonban ez is kérdéses.
De Meo persze biztosan nem ígérgethet alaptalanul, és mivel a Seat mostanság megosztja a fejlesztések terheit a Škodával, az sem lehetetlen, hogy a cseheknél szintén megjelenik egy hasonló, négyméteres hobbiterepjáró-féleség.